Direktlänk till inlägg 18 januari 2013

Fredag

Av Anne-Lie Bjurström - 18 januari 2013 20:27

Äntligen är det fredag vilket alltid är efterlängtat.
Dock inte lika efterlängtat som denna fruktansvärda kyla!!!

Är dock mycket glad över att jag just idag fick ett par nya vinterskor av underbara morfar.

Idag var det storatädning av cafeteriadelen vilket verkligen behövdes. Har nog aldrig skådat så mycket damm.

Jag hade ju sedan tidigare bestämt mig för att få de 2stora hästarna på väggen nere.
Ni som varit där vet att dessa sitter väldigt högt upp.
Men som sagt, jag hade bestämt mig och då finns det inte så mycket som kan stoppa mig!

Emmy sa till mig igår att hon trodde jag skulle hittad liggandes på golvet med en utav höstarna över mig och inte komma loss.
Med detta i bakhuvudet så ställde jag mig på en stol, dock långt kvar för att nå längst upp.
Vidare upp på ett bord men inte heller då nådde jag...

Iväg och leta rätt på en stege, fick då för mig att hästarna nog inte var så tunga trotts allt (iallafall inte när jag kände på benet).
Sagt och gjort så klättrade jag längst upp på denna stege för att istället lyfta ner hästen fr väggen.

Precis när jag fått ner denne från kroken inser jag att den är betydligt mycket tyger än vad jag trodde!
Var påväg att falla baklänges ner från stegen och ångra mig för en stund!
Men resultatet blev mycket bra och i efterhand är jag nöjd över mitt beslut att ta ner hästarna från väggen.

Resterande av cafeterian fick också känns på trasor och mopp.

Nu fredagsmys och åter på jobbet imorgon kl 8.

Lite före och efterbilder på hästarna:

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Anne-Lie Bjurström - 28 maj 2014 16:47

Hej, Vi har under de senaste veckorna haft en fototävling i Träffpunkten. Nu har bidragen lämnats in och jag har framkallat dem. Måste tillägga att alla har gjort ett super bra jobb och bidragen är super fina! Samtliga bidrag finns i ca...

Av Anne-Lie Bjurström - 27 maj 2014 13:53

Om ni inte har sett detta tidigare så måste ni verkligen se det!   http://www.youtube.com/watch?v=CvQBUccxBr4     ...

Av Anne-Lie Bjurström - 22 maj 2014 23:32

Hur kan det vara så svårt att särskilja mitt och ditt, visst att det nästintill stavas likadant men det har stor skillnad! Idag när jag kom till jobbet så hade det under natten varit inbrott (igen vill säga)! Varför och vem är den stora fråga...

Av Anne-Lie Bjurström - 21 maj 2014 21:51

Bilder som talar för sig själv...

Av Anne-Lie Bjurström - 19 maj 2014 17:53

  Som ni alla kanske har förstått så gillar jag att baka, men det vore kul att veta vad ni gillar mest! Kommentera gärna med era favoriter och önskemål om kommande bakning.   Här nedan lite av mina egna favoriter:     Äppelkaka   ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cafe Velam

Träffpunkten

Cafet


Ovido - Quiz & Flashcards