Alla inlägg under februari 2013

Av Anne-Lie Bjurström - 27 februari 2013 22:26

Då har redan halva veckan passerat och jag bara längtar tills sportlovet är över.
Vill ha mer folk i rörelse, jag vill ha mer att göra annars blir jag rastlös!
Igår blev det ju cheesecake, idag moccarutor samt bullar med mandelmassefyllning.

Dagen bestod utav inköp utav nytt täcke till Luna, långpromenad ute på isen i det fina vårvädret med sällskap av Malin och Lincon.
Hann även med födelsedagslunch med pappa samt bakningen innan öppningen utav cafet.

Med tanke på det fina vädret idag så gick det inte att undgå vårkänslorna så det blev till att inhandla tulpaner hem!

Här kommer även bilder från dagen:

Av Anne-Lie Bjurström - 26 februari 2013 23:18

Idag skulle jag baka moccarutor i cafeterian men upptäcker att margarinet är slut!
Istället skulle jag lite snabbt fixa en frozen cheesecake och tänker under tiden att de inte känns helt rätt.

In med den i frysen, öppnar sedan kylen för att jag ska plocka fram något och då upptäcker jag hur fint och synligt vispgrädden står!

Där va anledningen till varför det kändes konstigt under tiden jag gjorde iordning min cheesecake.
Så det blev helt enkelt till att göra en ny med VISPGRÄDDE i ?.

Imorgon blir det iväg till Hööks på morgonen för att inhandla ett täcke till Luna.

Godnatt

Av Anne-Lie Bjurström - 25 februari 2013 12:19

Nu är det dags för jobb igen efter 3 underbara lediga dagar i vinter solen.

Första dagen för Luna på jobbet men efter dessa dagar som gått över all förväntan så kommer det gå galant.

Först en långpromenad till jobbet istället för att ta bussen.
Familjen fick också bli inblandade, mamma som ställer upp med att köra ner alla saker som skulle med.

Ha en fantastisk dag allesammans!

Av Anne-Lie Bjurström - 22 februari 2013 12:09

Uppstigning i ottan, iväg till bussen och till Henriksdal innan 7 på morgonen.

Men vad gör det när man skulle hämta hem fina Luna!
Hemåt igen för att möta upp Malin och Lincon.
Iväg till en jätte fin hundrastgård i Tollare, promenad på 1timme och båda skötte sig exemplariskt...
Sedan släppte vi ihop dom i rastgården.
Lekte 2min och sedan strosade Lincon på sitt håll och Luna letade efter bästa möjliga pinne.

Hann även med en sväng förbi djurbutiken där de båda fick välja en varsin gosak de ville ha ?.

Klockan hann bli 10.30 innan vi var hemma och nu ligger de båda i vardagsrummet och sover.

För alla som vet så går inte Luna ihop med andra hundar.
Detta har alltså gått över all förväntan och min tro om att det hela handlar om en osäkerhet stärks.
Hundarna böjda och därmed är också jag super nöjd!

Av Anne-Lie Bjurström - 21 februari 2013 21:24

Äntligen är dagen här som jag har väntat på hela veckan!

Imorgon kl. 7.00 så ska jag äntligen hämta hem fina underbara Luna. 


Detta är en amstafftjej på 4år som jag en gång tidigare har tagit hand om/passat i någon månad för 6månader sedan. 

Kunde då tyvärr inte ta över henne när hon behövde ha ett nytt hem, detta för jag inte kunde lösa det under dagtid då jag arbetade på ett annat ställe. 

Nu ser förutsättningarna bättre ut och när jag blev tillfrågad då hon ytterligare en gång sökte nytt hem så var det egentligen en självklarhet att ta över henne på heltid som min alldeles egna hund. 

Dock var en del pratktiska delar tvugna att ses över men när allt var klart så kunde jag glädjande lämna beskedet att jag kan ta över henne. 

Ingen är gladare än jag, Luna kommer kunna vara med mig hela dagarna och arbetet med att få henne att även umgås med andra hundar börjar. 


Med mycket träning och tålamod så ska det nog gå alldeles utmärkt. 


Ikväll blir det att lägga sig i tid för att komma upp tidigt med massa energi. 

För mig blir det nu ledigt under hela 3dagar vilket känns väldigt skönt, kunna lägga all min tid på lilltjejen.


Så idag har jag haft sällskap av Emmy i caféet som ska arbeta fredag, lördag när jag inte är där. 

Tusen tack Emmy för att du ställer upp, litar på dig till 110%!!!


Passande nog har jag grävt fram ett par gamla bilder på Luna från förra perioden jag hade henne. 

Kommer säkerligen komma fler bilder i framtiden, för nu är hon min för all framtid  


                             

                           

       

       

Av Anne-Lie Bjurström - 20 februari 2013 22:38

Idag har jag fått det glädjande beskedet utav min syster att våren kommer den 17-mars!

Kan nog tänka mig att jag inte är den ända som är urless på denna vinter, snö och framförallt kyla... 


Nu får gärna våren komma så man kan promenera på bar mark, se allt börja gro...Sätta på sig endast en skinnjacka med en stor halsduk mm.


Åh 17-mars det innebär att det inte alls är långt kvar, nedräkningen kan börja så det är bara börja packa fram vårkläderna från förrådet  


Innan arbetet idag så passade jag på att hinna med lite valpmys med lille underbara Atlas, även han är någon som längtar till våren även fast han inte vet vad det är ännu. 

Men han är otroligt frusen och tycker att det räcker med att gå utanför dörren, göra sina behov och sedan snabbt in igen! 


På jobbet idag så blev det mycket bakning då jag fick ett stort sug på just det, detta innebar att jag inte nöjde mig med att endast baka 1sak. 

Så det blev först kladdkakemuffins och sedan moccarutor, så ni vet vad ni har att vänta imorgon. 


Skulle även vara kul med lite önskemål på gottigheter ni vill ha i caféet, gärna hembakat  .


Nu lite drömbilder, vår jag vill ha våååår!!!!


                                                  


                                                    




                                                          



Sedan Amanda, en bild till dig, här är de nya boysen i Träffpunkten! Så nu är de bara att komma hem   


              

Av Anne-Lie Bjurström - 19 februari 2013 21:58

Underbara, glädjefyllda dag!


Idag har jag haft äran att få passa min brors lilla underbara staffevalp Atlas.


Självklart är han helt fantastiskt gullig som alla andra hundvalpar men också helt imponerad över hur lättanpassad han är med olika situationer. 

Han togs emot med öppna armar av allt Velamfolk...


Övrigt som hänt under dagen är att Träffpunkten har fått sig ett nytt litet upplyft med "fat boys" säckar och därmed också storstädning och skogräns. 


Blev väldigt bra och känns helt plötsligt betydligt mycket större och mysigare. Detta mottogs gladeligen utav alla tjejerna som ängnade i princip hela dagen till filmtittande och tvspel. 


Bilder på 11veckors Atlas här under och även han mamma och pappa (bilder lånade av www.elitestaff.se): 

Atlas


 

Atlas pappa


   


Atlas mamma


Av Anne-Lie Bjurström - 15 februari 2013 20:03

Denna vecka känns det faktiskt extra skönt med fredag, har varit väldigt trött hela veckan.

Idag har tjejerna i Träffpunkten bakat semlor både med fyllning av mandelmassa och choklad (inte i kombo).

De fick själva sköta kameran så de va väldigt kul att kolla på i efterhand!

Nu är det soffläge med gott framför gladiatorerna, alltså både vanligt godis och ögongodis ?.

Bilder fr dagen:

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cafe Velam

Träffpunkten

Cafet


Ovido - Quiz & Flashcards