Alla inlägg den 22 maj 2014

Av Anne-Lie Bjurström - 22 maj 2014 23:32

Hur kan det vara så svårt att särskilja mitt och ditt, visst att det nästintill stavas likadant men det har stor skillnad!

Idag när jag kom till jobbet så hade det under natten varit inbrott (igen vill säga)!

Varför och vem är den stora frågan, men speciellt varför!
Det finns inget av något stort ekonomiskt värde att ta.
Choklad och havrebollar verkar dock ha stort stöldvärde!

Jag kan ta att någon eller några gör inbrott för att sätta sig ner och äta eller ta med sig godis och läsk.
Men det jag verkligen inte kan förstå är all denna förstörelse som inte har någon nytta alls!
Att lämna både kyl och frys vidöppna över natten, vilken resulterar i att jag får ta fram den stora svarta säcken och kasta allt... Just den biten kan jag inte få in i mitt huvud!

Denna mat som bara är att kasta skulle mätta flertalet uteliggare här i Sverige, det skulle mätta barn som inte har det lika bra som oss i Sverige!
Så än en gång, till vilken nytta???

Bristen på respekt skrämmer mig, jag tror ofta gott om folk tills motsatsen bevisas.
Ni som har gjort detta mot mig, mot min arbetsplats och speciellt mot de barn och ungdomar som dagligen vistas hos oss.
Ja er har jag totalt tappat respekten för, ni skulle aldrig få min tillit och jag skulle säkerligen aldrig sträcka ut en hjälpande hand om så behövdes.
Men måste också tillägga att jag inte önskar er något ont!
Önskar dock att ni läser detta båda en och flera gånger, tänker efter och frågar er själva om hur ni vill bli bemötta från er omgivning.

Jag hoppas och tror att ni någon dag får er en tankeställare, ångrar er och aldrig gör om det.

Ett "litet" brott leder ofta till fler snedsteg och en dag är det inte längre värt det.

Ta hand om er alla andra!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cafe Velam

Träffpunkten

Cafet


Ovido - Quiz & Flashcards