Alla inlägg under mars 2013

Av Anne-Lie Bjurström - 7 mars 2013 22:01

Tänk att jag har passerat 2månader i Cafe Velam/Träffpunkten. 

Ena stunden känns det som om jag precis började på denna arbetsplats medan att det andra stunder känns som om jag har jobbat här sedan en lång period tillbaka. 


Med detta att säga så trivs jag fortfarande hur bra som helst och känner varje dag att jag vill åka till min arbetsplats. 

Även om jag lägger mycket mer tid än endbart än den heltidstjänst jag besitter. 


Varje dag känns kul att kunna utveckla denna verksamhet för att få allt såpass bra som det bara går. 


Jag vill att alla som arbetar på anläggningen samt alla dess besökare ska vilja gå upp till cafetrian även om de bara vill sitta där och umgås. 

Alla ungdomar på anläggningen och gärna ungdomar där omkring ska vilja vara i Träffpunkten på deras fritid. 


Är medveten om att det fortfarande går att uteveckla verksamheten men också det som hela tiden driver mig framåt. 

Nu ser jag själv fram emot våren, kunna sätta upp en lite mer vår/sommarinspirerad meny, plantera blommor och annat utanför, dra fram utemöbler och bara få njuta av värmen. 


Hoppas och vill att vi har en lång tid framför oss allesammans gemensamt!


Ha det bäst alla underbara människor

Av Anne-Lie Bjurström - 6 mars 2013 22:40

Godagens eller godkvällur, 


Jag har legat sjuk och har därför inte orkat blogga men nu är jag åter igen. 


Efter 3ddg hemma så blev det 3ddg för mycket, jag är inge bra på att bara ligga hemma. 

Det kliar alldeles för fort i kroppen och jag börjar klättra på väggarna, detta resulterar väl tyvärr också i att man inte blir helt frisk först man är tillbaka på jobbet. 


Det var iallafall väldigt skönt att vara tillbaka på jobbet idag och det blev lite bakning samt annat pyssel. 

Börjar bli dags att ta en tur till Martin Olsson igen, men har faktiskt ingen lust. 

Eller ja det har väl att göra med att jag undrar lite vem jag ska försöka smöra till att åka med mig eftersom det fortfarande inte är klart med hemkörning. 


Detta får mig även att tänka på att jag verkligen måste ta körkort och skaffa bil så att jag slipper belasta andra i min omgivning!


Bra dag har det varit iallafall och även Luna verkade vara glad att vara tillbaka i vardagen igen, hon rusade in i cafeterian :). 


Har lovat Sofia att jag skulle lägga mig i tid idag så att jag blir helt frisk så bäst att lyda order!


Ny dag imorgon och då blir det till att åka en sväng till blomsterlandet och hundrastgården innan jobbet!


Godnatt gott folk, kram

Av Anne-Lie Bjurström - 1 mars 2013 20:11

Med tanke på att denna vecka varit så lugn så har jag fått roa mig med att baka istället.

De har blivit:
Moccarutor
Frozen cheesecake
Bullar fyllda av vanilj och mandelmassa
Kladdkakemuffins
Crossianter med och utan chokladfyllning

Vad är er favorit, alltså vad är värt att baka mer utav och vad känner ni saknas?

Imorgon blir det jobb igen med tanke på att det är dressyrtävling imorgon.

Tidig morgon innebär hemmamys framför gladiatorerna och sen tidigt i säng.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cafe Velam

Träffpunkten

Cafet


Ovido - Quiz & Flashcards